Schudnite bez diéty

Do plavkovej sezóny to stíhame. Ešte máme pred sebou zopár mesiacov. To je dosť času, aby sme nielen zhodili zopár kilogramov, ale svoje telo navyše ešte aj pekne sformovali. Určite ste už počuli o celej škále diét a detoxov. Ani vy neviete, ktorú z nich si vybrať tak, aby kilogramy išli dolu samé. Viete čo? ŽIADNU! Podľa mojich skúseností diétovanie prináša len pocit hladu s následnými výčitkami svedomia po tom, ako roztrasená spráskate na posedenie celú tabuľku čokolády. Následne prídu obligátne vety typu: „Ale keď mne to nefunguje!“ a všetky „presne“ zostavené jedálničky úhľadne primagnetkované na chladničku letia do koša a vy si pokojne vysmažíte rezeň. Pretože čo? Pretože ste hladná! Alebo sa možno nadchnete prvými váhovými úbytkami. Tešili ste sa však priskoro. Jojo efekt na seba nenechá dlho čakať, začnete radosť zajedať a namiesto -5kg máte zrazu +10kg. Toto nie je vaša cesta. Pretože chudnutie je v prvom rade rozhodnutie. Zdravé stravovanie a pohyb je totiž životný štýl, ktorý sa neobmedzuje na istý časový úsek. Je to život, ktorý už budete žiť stále a preto si ho musíte zamilovať. Prinášam vám niekoľko tipov, ako schudnúť a následne si svoju perfektnú váhu aj udržať.

Strava tvorí 90% úspechu. Ak chcete schudnúť, musíte viac kalórií spáliť, ako prijať. Jednoduchá matematika. Jedálniček musí byť dobre vyvážený a zostavený naozaj starostlivo, aby vám nezačali chýbať niektoré dôležité živiny. Ak neviete ako na to, kontaktujte výživového poradcu vo vašom meste. Musíte sa naučiť si pripravovať jedlo tak, aby vám chutilo a aby ste už nemali potrebu vrátiť sa späť k svojim pôvodným nevhodným stravovacím návykom. Snažte sa konzumovať čo najviac porcií čerstvej zeleniny, ovocie konzumujte len dopoludnia. Úplne prestaňte konzumovať biele pečivo, krémové zákusky a koláče plné cukru a masla. Zaraďte do stravy strukoviny, orechy, semená a obiloviny. Nikdy nenakupujte hladná! Naštudujte si web stránky, ktoré sa zaoberajú zdravou stravou a urobte si vždy plán jedál na celý týždeň. Skvelé recepty nájdete napríklad na webe Fitrecepty

Tip: Ovocie krásne naservírované na tanieriku, či na miske, je skvelým dezertom. Ja za dezert považujem aj kávu. Samozrejme, pijem ju bez cukru.

Pohyb. Nemusíte hneď začať chodiť behať na všetky maratóny v okolí. Ak chcete začať s behom, robte to pomaly a postupne. Pokojne začnite od jedného kilometra a následne pridávajte. Uvidíte, že onedlho bude pre vás zabehnúť päť kilometrov hračka. Nie je nič horšie, ak si budete hneď od začiatku chcieť niečo dokazovať a po prvých troch kilometroch vypľujete dušu. Takáto skúsenosť vás môže len odradiť, verte mi. Choďte na to s rozumom. Ideálne je ísť si zabehnúť trikrát do týždňa. A nezabudnite na vhodné športové oblečenie, aby ste sa pri svojom novom hobby cítili príjemne. Ak beh vyslovene nemáte rada, zaraďte do svojho programu každodenné prechádzky. Na vyformovanie postavy je skvelou voľbou jóga. Víkendová túra je zasa vynikajúcim spôsobom, ako získať kondičku. Niekoľko tipov na cviky nájdete aj na web stránke Fitshaker. Tip: Cvičte doma podľa YouTube!

Pitný režim. Namiesto maškrtenia medzi jedlami si pripravte na stôl fľašu vody, či nesladeného bylinkového čaju. Vodu noste so sebou všade, jednu majte v kabelke, druhú v aute. Tip: Do džbánu vložte nakrájané plátky dobre umytého citróna a limetky, čerstvú medovku či mätu a zalejte vodou. Dostanete tak chutný osviežujúci nápoj.

Maškrtenie. Maškrtenie je povolené, ale len zdravé ;o) Naučte sa pripravovať si dezerty bez cukru, napríklad müsli tyčinky. Vždy si jednu vhoďte do kabelky. Podobnú službu urobí aj hrsť orechov. Tip: chia puding. Skúšali ste ho už? Na internete je obrovské množstvo receptov. Vyhľadajte si ten svoj. Moja verzia: chia semienka vopred namočené do rastlinného mlieka rozmixujem s banánom, kakaom a štipkou škorice. Na puding poukladám napr. čučoriedky, mandle a posypem kokosom.

Nevynechávajte jedlá. Za žiadnych okolností nezačnite napríklad vynechávať večere. Naprogramujte si svoje telo na prijímanie piatich jedál tak, aby spolu tvorili plnohodnotný jedálniček. Spočiatku si zapisujte všetko, čo zjete a tak budete vedieť, ako vaše telo reaguje na jednotlivé nové potraviny a odhalíte počiatočné chyby. Budete doslova prekvapená z toho, že máte plné bruško a ak dodržíte všetky postupy správne, kilogramy pôjdu dolu naozaj samé ;o) Tip: Vytipujte si v obchode outfit, ktorý si kúpite, až budete mať svoju vysnívanú váhu, a potom si ho chodievajte obzerať a predstavujte si samú seba, ako skvelo v ňom vyzeráte ;o) 

Obrázky zdroj: archív autorky a pixabay.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *